Nyårsafton

Vi firade hemma hos småkussarna. Min sambos lillebror.
Det blev tre rätters och vi hade bestämt att en gör förrätt,
en gör huvudrätt osv. Jag hade tänkt att åka hem efter tolv-
slaget. Men vi plockade fram ett spel som vi köpt till jul.

Med andra ord heter det. Det går ut på att man ska gissa ord
på tid. Åh vad roligt det var, tiden gick och jag somnade vid
fyra i morse. Så lite seg var jag när jag gick upp. Men när jag
startade dagen med en Coca-cola så kom energin. Så i skrivande
stund har jag hunnit plockat undan, dammsugit, vikt tvätt, gett min
dotter mat och klätt henne för dagen m.m. Hu tänk vad lite koffein
kan göra.

Och maten igår jo. Den var underbar. Toastskagen till förrätt.
oxfile till huvudrätt och efterrätt kanelglass med het fruktsallad.


Jag gör i ordning förrätten


Jolene spanar efter småkussarna


Småkussarna i bustagen. Rasmus och Leo

Kommentarer
Postat av: Isabella

Ni verkade ha mycket trevligt. Gott nytt år på dig. Du det där var väl inte hemma hos er, eller har ni gjort om köket? Fint var det i vilket fall som helst, hörs. Kram

2010-01-03 @ 11:30:16
Postat av: Johanna

Du, spelet, "Med andra ord" är ju fantastiskt kul! Det finns i en ny version nu som vi provade i jul - precis lika kul. "Med vilda gester" :)

2010-01-03 @ 23:24:04
Postat av: annelie

Isabella nej det är hemma hos henkans lillebror.

Johanna det spelet har jag inte provat, låter kul .-=)

2010-01-05 @ 19:43:38
Postat av: Vimmelmamman

Ha, ha. Där är du ju. Gud vad stoooor hon är. Hur mår du?



Kram Lotta

2010-01-08 @ 15:02:00
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0