Kolmården

Igår åkte vi med Henkans lillebror med familj
till Kolmården. Först så blev det den obligatoriska
rundan och kolla alla djur med bil. Favoriten för Jolene
blev strutsen som hon kallade: -pippi pippi. Och så
lejonen. För min del hoppar jag gärna över safari delen
många år framöver. Inte min grej att sitta instängd i
en bil och längta tills det är över. Jag vill ut och gå och
så blev det resterande dagen.

Min favvo för dagen var sjölejonen och sälarna. De
hade full aktion i bassängen och brölade till varandra
när de märkte revir. Till vår och Jolenes förtjusning.

Fast min helt klara favorit för dagen var när kusinerna
gick hand i hand och struntade totalt i alla djur, för
här skulle det hållas hand och det mycket länge, så
alla fick hålla undan. För de ägde vägen. Gulliigt.


Spana på sälar under vatten.


Teatime




Klappa får och gris



Kusinerna hand i hand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0