Skön dag

Längtar till vår och sommar


Idag vaknade vi halv sju, rena sovmorgonen.
Jolene vaknade med ett stort leende som
hon brukar och säger med värme i rösten.
- Hej mamma.
Och det värmer alltid gott i mig då. Fastän
jag vaknade idag med halsont och lite snuva.
Ja då var det dags igen. Jag höll mig i alla fall
ifrån förkylningar i 3 veckor. Men hellre en förkylning
än maginfluensa. Fy för den lede, det hoppas jag
vi klarar oss ifrån även om den konstant flåsar
oss i nacken.


Dagen har gått fort och min underbara
sambo kom hem till lunchen med drive in pasta
från Rosalis deli. Hur gott som helst och vi alla åt
jättebra. Efter lunchen var det så skönt att krypa
ner och sova en stund med Jolene. En fin vana
som jag har skaffat mig sista halvåret. Äntligen
så kan jag ibland ta en tupplur mitt på dagen, det
hade varit bra att kunna göra när jag var mamma
ledig. Men då hade jag inte riktigt ro till det.


Ja nu har Jojo somnat och vi har tidigare varit och fikat med
Maria, Ramin och Nellie, som vanligt alltid lika mysigt
att ses. Och det var skönt att gå hem, kändes i
kinderna att minusgraderna börjar gå åt rätt håll.


Saker jag önskar mig nu. VÅÅÅÅÅÅR! och nya kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0