Lyxhelg



Det har varit en härlig helg som började med att Maria och Nellie kom över
och åt middag i fredags. I lördags efter ha handlat på förmiddagen så blev
det lunch och efter det tog min  älskling Jolene och åkte och badade med
småkusinerna och sov över hos sin bror. Medan Henkan var borta åkte jag
på tjejfest och senare en liten runda på O´learys. Glad efter en härlig dag
och natt, så tog jag åkte hem och sov. Vaknade halvtio, värsta sovmorgonen
hur skönt som helst. Jag njöt av att vara ensam och åt frukost och läste
tidningen i sängen. Det kommer jag nog inte ihåg när det hände sist.


Söndagsmiddag

Nu har Henkan och Jolene hämtat mig, och vi ska snart äta söndagsmiddag hos
mamma. Rotmos och fläsklägg blir snart upplagt på tallriken. Det luktar gott från
köket och smaklökarna vattnas.
Solen lyser starkt på himlen och jag har suttit och värmt mig i solen som nu börjar
värma gött på huden. Det verkar som att det kommer att bli många plusgrader nästa
vecka. Det längtar jag till. Men under tiden så njuter jag av den sköna goa värmen
från mammas täljstenskamin.




Kommentarer
Postat av: Mettan

Så härligt med en egen helg! Det behöver man ibland.

Kram Mettan

2011-03-20 @ 17:45:53
URL: http://mosippa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0